Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2010

Το πρώτο e-shop για ΑμεΑ

image

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα φιλικό προς ΑμεΑ και ιδιαίτερα για τα άτομα με οπτική...

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα φιλικό προς ΑμεΑ και ιδιαίτερα για τα άτομα με οπτική αναπηρία. Το www.cretasense.com εμπορεύεται φυσικά καλλυντικά, καθώς και πληθώρα κρητικών παραδοσιακών και βιολογικών προϊόντων.

«Η διαφορά της ιστοσελίδας αυτής, σε σχέση με τα υπόλοιπα e-shops, είναι η ευκολία με την οποία μπορούν να περιηγηθούν τα ΑμεΑ και ιδιαίτερα οι άνθρωποι με οπτική αναπηρία, προκειμένου να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους», λέει στον «Ε.Τ.» ο κ. Αντρέας Καραγιάννης, ιδιοκτήτης του καταστήματος «Creta Sense» στη Θεσσαλονίκη -ειδικά διαμορφωμένο για ΑμεΑ-, τα προϊόντα του οποίου πωλούνται και στο νέο διαδικτυακό τόπο.

Η «ειδική» ιστοσελίδα

Στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα τηρούνται όλα τα διεθνή πρότυπα προσβασιμότητας Διαδικτύου, έτσι ώστε τα ΑμεΑ αλλά και ο χρήστης με προβλήματα όρασης να γνωρίζει ακριβώς σε ποια κατηγορία του ηλεκτρονικού καταστήματος βρίσκεται, να προσθέτει εύκολα προϊόντα στο καλάθι και να ενημερώνεται αναλυτικά και χωρίς παρανοήσεις για την κατάσταση της παραγγελίας του.

«Η σχεδίαση του site είναι τέτοια που ακολουθεί όλα τα διεθνώς καθιερωμένα πρότυπα που εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα και χρηστικότητα. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές, ακόμη κι αν βρίσκονται μακριά από το κατάστημά μας, να κάνουν τις αγορές τους, ενώ ταυτόχρονα τα ΑμεΑ καταλαβαίνουν απόλυτα το τι ακριβώς ‘‘κοιτάζουν’’», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης.

Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας, διαπιστώνει αμέσως την εύχρηστη περιήγηση, καθώς και την ιδιαίτερα αναλυτική περιγραφή της κάθε επιλογής. Σε όλα τα σημεία του ηλεκτρονικού καταστήματος δίνονται πληροφορίες με απλά και κατανοητά κείμενα, όπως στους καταλόγους των προϊόντων, κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή, στην επισκόπηση της παραγγελίας, ενώ παράλληλα προειδοποιεί το χρήστη πριν από την έγκριση κάθε ενέργειας.

«Ολη η φιλοσοφία του e-shop και του καταστήματος κινείται γύρω από τη λογική τού να γίνει η ζωή των ΑμεΑ πιο εύκολη. Παραδείγματος χάρη, το κείμενο και το φόντο έχουν αρκετή αντίθεση για να είναι ευδιάκριτα στο χρήστη, ενώ τα links μορφοποιήθηκαν κατάλληλα, έτσι ώστε να είναι αντιληπτά από άτομα με αχρωματοψία. Ταυτόχρονα, κατά την ανάγνωση, εμφανίζεται πρώτα το περιεχόμενο της κάθε σελίδας και μετά τα μενού επιλογών», εξηγεί ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.

«Σαν δεύτερο σπίτι»

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας του e-shop η επισκεψιμότητα ήταν ήδη μεγάλη, ενώ τα άτομα χωρίς όραση θεωρούν το κατάστημα του κ. Καραγιάννη και ως «δεύτερο σπίτι», λόγω της φιλικής ατμόσφαιρας του χώρου, αν και μετράει ένα μήνα περίπου που άνοιξε τις πόρτες του: «Τα άτομα με αναπηρία έχουν το δικαίωμα στην αυτόνομη ζωή και στην πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία. Η δική μας προσπάθεια, λοιπόν, προσανατολίζεται στο να προσφέρει και στα ΑμεΑ την ελευθερία και να εξασφαλίσει την εύκολη πρόσβαση στην αγορά. Δεν είναι τυχαίο που άτομα με οπτική αναπηρία έρχονται ακόμα και για να κάνουν τη βόλτα τους στο κατάστημα, χωρίς να αγοράσουν κάποιο προϊόν, απλά για να «διαβάσουν» τις επιγραφές. Με αυτό τον τρόπο αισθάνονται και ισότιμα μέλη της κοινωνίας», αναφέρει ο ίδιος.

Τα «ευανάγνωστα» προϊόντα

Σε όλα τα προϊόντα που διαθέτει το κατάστημα έχουν τοποθετηθεί ετικέτες σε γραφή Braille (γραφή τυφλών), ώστε να είναι σε θέση να διαβάζουν τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα για να το αγοράσουν. Θα υπάρχουν ακόμα βοηθητικά ηχητικά συστήματα, ώστε, ακουμπώντας ο πελάτης το προϊόν, να αναπαράγεται φωνητικό μήνυμα το οποίο θα τον πληροφορεί για την ακριβή θέση του στο κατάστημα.

«Λειτουργούμε με το σκεπτικό της παρέας, ώστε να γίνουμε φίλοι με τους πελάτες μας. Κατανοώντας τις καθημερινές ανησυχίες τους, τοποθετήσαμε σε όλα τα προϊόντα μας ετικέτες με γραφή Braille, ενώ τα ανοίγουμε προκειμένου να τα δοκιμάσουν πριν προχωρήσουν στην αγορά τους», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: